Sjukhusmorden i Malmö

Ett av mina stora nöjen är att lyssna på poddradio när jag går ut på långpromenad med hunden på kvällarna. Förr var jag tvungen att låna min frus iPod men numera lyssnar jag via min iPhone. Fördelen med att lyssna på en dokumentär framför att bara läsa en berättelse är att ett radioprogram/poddcast förmedlar känslorna hos de intervjuade på ett starkt sätt.

Här måste jag tipsa om P3 Dokumentär som har många lysande dokumentärer. Har precis avslutat avlyssningen av P3 dokumentären ”Sjukhusmorden”. Den handlar om Sveriges största seriemord som ägde rum på Östra Sjukhuset i Malmö under hösten 1978. Över 20 personer på sjukhusets avdelning 26, långvårdsavdelningen, dog under mystiska omständigheter. Ingen kunde ana att det var den 18-årig man som anställts som beredskapsarbetare som blandade Gevisol och Ivisol i patienternas saftglas.

Lyssna på programmet via SR.SE eller ladda ner programmet till din ipod eller iphone på Itunes

Kommentera

