Älska din nästa, inte din bil

What most people need to learn in life is how to love people and use things instead of using people and loving things.

Författare: Okänd

2 responses to “Älska din nästa, inte din bil”

  1. Leela says :

    Avskyr när företag använder ord som kärlek och magi i sin marknadsföring.
    ”IKEA: Magiska nyheter – välkommen på förhandsvisning den 10/11.” Magi? I DON’T THINK SO. Magi är något helt annat, långt bort från marknadsinriktad, kundsegmenterad konsumtion. Tycker jag alltså. Och när marknadsförarna använder ordet KÄRLEK blir jag helt förtvivlad. Men sen använder jag det i min konst 😉

    Samlar på favorithatobjekt som MER: kärleksfull fruktjuice och PÅGENS: Längtan och Kellogs: Kärlek! (må ni brinna i skärselden…)

    Förra sommaren läste jag denna slogan vid en bensinstation ”ÄLSKA DIN BIL”. Jag tänkte ”Snacka om obesvarad kärlek!” Sen hittade jag detta citat ” What most people need to learn in life is how to love people and use things instead of using people and loving things.” 🙂

    • ostmannen says :

      Det går sannerligen inflation i vissa ord.. som just ”Älska din bil”… Låter nästan som en hädelse i min öron… Fast många gånger är det tyvärr så vi gör.. vi människor.. Vi blir så exalterade av våra prylar och saker… vi sätter dem före våra nära och kära… Vi tror att vi mår bättre och blir lyckliga bara för att vi får mer prylar… mer pengar… Men precis som du skriver så är det ”obesvarad kärlek”. Men rätt använt så kan givetvis prylar och pengar vara bra.. Men när vi sätter prylarna och pengarna som självändamål.. Då blir det tokigt.. Tack för dina kommentar! Hoppas du hittar något annat läsvärt på bloggen! Ha en skön kväll (av det som är kvar av den)…

Kommentera

